02166561928

سنگ کیسه صفرا

sang
Recent Posts
دسته‌ها

تشكيل سنگ‏ كيسه‏ صفرا

از كلسترول تشكيل شده يا در حدود 50 درصد تركيب آنها كلسترول است.

بروز كيسه صفرا در زنها شايع‏تر است. مصرف مداوم داروهايى از قبيل قرص‏هاى ضدحاملگى و استروژنها و داروهايى كم كننده يا پايين آورنده چربى خون مانند كلوفيبرات، به علت بالا بردن كلسترول صفرا، ممكن است بروز سنگ كيسه صفرا را زيادتر بكنند. صفرا داراى خاصيت حل كردن كلسترول و بصورت محلول در آوردن آنست. اگر اين خاصيت افزايش پيدا كند كلسترول مى‏تواند بصورت بلورهايى درآيد.

سنگ صفرا

از رسوب مواد صفراوى در كيسه صفرا يا مجارى صفراوى تشكيل مى‏شود. سنگهاى صفراوى در زنان شايع‏تر از مردان است و در افرادى كه تحرك كمترى دارند و افرادى كه غذاهاى گوشتى و تخم‏ مرغ زياد مصرف مى‏ كنند و افرادى كه عضلات ديواره كيسه صفراى آنان چندان تحركى ندارند و افرادى كه بطور ارثى آمادگى بيشترى براى تشكيل سنگهاى صفراوى دارند بيشتر مشاهده مى‏شود همچنين در افراد مبتلا به ديابت و افراد كم خون هم آمادگى براى تشكيل سنگهاى صفراوى بيشتر است اين سنگها از كلسترول و لسيتين و بقيه املاح صفراوى تشكيل مى‏شوند.

کلسترول و چربی اشباع شده

 

اكثر مواقع سنگهاى صفراوى بدون علائم ظاهرى مى‏باشند

لكن زمانى كه در جلوى مجراى صفراوى قرار گيرند درد قولنجى شديد عارض مى‏شود. بيشتر مواقع هنگامى كه در جستجوى علل و اسباب ناراحتى‏هاى گوارشى مى‏باشند بوجود اين سنگها پى مى‏برند.

جهت از بين بردن سنگهاى صفراوى

  در چنين مواقعى لازم است كه پزشك معالج فعاليت يا عدم فعاليت كيسه صفرا را هم در نظر داشته باشد هنگامى كه سنگ صفرا كوچك است و عبور آن از مجارى صفراوى امكان‏پذير است پزشكان سنتى داروى استفراغ‏ آور يا مسهل ‏هاى قوى تجويز مى‏كنند در اثر تكانى كه به كيسه صفرا وارد مى‏شود محتويات كيسه صفرا و سنگهاى صفراوى از مجراى كلدرك (مجراى صفرا) به اثنى عشر ريخته مى‏شوند و دفع مى‏ گردند.

اگر اين افراد از داروهاى رقيق‏ كننده صفرا هم استفاده كنند بهتر است تا صفرا را رقيق نمايد و فعاليت عضلات ديواره كيسه را زياد كند و عمل تخليه را تقويت نمايد از داروهاى روان‏ كننده و دفع ‏كننده صفرا مى‏توان فلوس، هليله زرد، تخم شنبليله، شاه‏تره، سماق طبيعى، تمبر هندى، زرشك و غيره را نام برد كه بايد بجوشانند و از آب صاف شده چند روز صبح ناشتا بخورند.

بعضى از داروهاى گياهى هم هست كه اگر در درازمدت مصرف شوند مى‏توانند سنگهاى صفراوى را ذوب و دفع كنند اين داروها بايد متناسب با مزاج بيمار و سن و بنيه او مصرف شوند تا عوارض جانبى نداشته باشند مانند مردار سنگ و كاكنج و خارخاسك كه آنها را پودر كرده و روزى دو سه بار از اين پودر بمقدار ده گرم با قدرى آب خورده مى‏شود.

کیسه صفرا رو بر داشتن !!!؟

 

نسخه ماهنامه علوم پزشكى، سال اول، شماره 7، ص 59

درمان بيماريهاى مختلف با گياهان دارويى و مواد طبيعى، ص: 110

 

 

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

آیا آماده ی استفاده از این فرصت بی نظیر هستید ؟!!

در این درگاه شما هم وطن عزیز میتوانید چنانچه خدای ناکرده مبتلا به انواع امراض جسمی اعم از بیماریهای عام و همینطور بیماریهای خاص و خلاصه هرگونه نارحتی و مشکل جسمی هستید نسبت به درمان آن اقدام نمائید

همچنین اگر دچار انواع مشکلات روحی میباشید و چنانچه در هر بخش و یا برهه از زندگی تان دچار مشکل شده اید و برای رفع آن نیاز به مشاوره ای تخصصی و بسیار تاثیر گذار دارید و یا بطور کل برای ارتقای سطح کیفی فردیت و یا روابط و یا رشد شخصیت خود و خانواده خویش نیاز به مشاوره های موثر و کاربردی دارید بنحوی کاملا آسان و بدون هیچگونه پیچیدگی در کمترین زمان ممکن بصورت آنلاین  اطلاعات خود را ثبت فرمائید

ما بعنوان اولین پایه گذاران مشاوره و درمان از راه دور تجربه فراوانی اندوخته ایم درمان و بهبود قطعی و بدون عودت را در شیوه و طریق درمانی استاد حکیم رضی تجربه فرمائید .

 

آیا آماده ی استفاده از این فرصت بی نظیر هستید ؟!!

به اشتراک بگذارید

حکیم رضی (مدیریت هیئت تحریریه و ریاست وب سایت)
حکیم رضی (مدیریت هیئت تحریریه و ریاست وب سایت)
طبیب و مدرس طب و پزشکی و فلسفه و الهیات و هیئت و نجوم و روانشناسی عمق نگر وابواب علوم . مشاور و متخصص در زمینه انواع موضوعات انسان محور بر پایه انسان شناسی و محقق در زمینه ابواب علوم تطبیقی

مقالات مرتبط

یبوست و راهکارهای درمان
یبوست و راهکارهای درمان
یبوست و راهکارهای درمان روش‏هايى كه مى ‏توان يبوست را برطرف كرد از ملين‏هاى محرك مثل پوست نوعى گياهان،...
مطالعه
انباشتگی یا امتلاء چیست؟
انباشتگی یا امتلاء چیست؟
انباشتگی یا امتلاء چیست؟ شناخت انباشتگى‏[1]: چنانچه فضاهاى رگ‏ها از آنچه دارند آكنده شود تا گونه‏ اى...
مطالعه
ماهیچه های بیان صورت
ماهیچه های بیان صورت
ماهیچه های بیان صورت در  بافت زیر جلدی قرار دارند و از استخوان یا فاسیا سرچشمه می گیرند...
مطالعه
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

Recent Posts
دسته‌ها