تیپ شناسی mbti

تیپ شخصیت ENFJ

تیپ شخصیت ENFJ تیپ شناسی mbti

تیپ شخصیت ENFJ

ENFJبرونگرا ، شهودی ، احساساتی و قضاوت گر

Protagonist (ENFJ)

شخصی است که دارای ویژگی های شخصیتی برونگرا ، شهودی ، احساساتی و قضاوت کننده است. این نوع گرم و صریح کمک به دیگران را دوست دارند و تمایل به داشتن عقاید و ارزشهای قوی دارند. آنها با دستیابی به انرژی خلاقانه برای دستیابی به اهدافشان از دیدگاه خود پشتیبانی می کنند

تیپ شخصیت ENFJ

مردم پسند همیشگی هستند. آنها برون گرا ، ایده آلیست ، کاریزماتیک ، صریح ، کاملاً اصولی و بااخلاق هستند. این مجموعه ویژگی ها این اطمینان را می دهد که یک ENFJ معمولاً می تواند با دیگران از زمینه ها و شخصیت های مختلف ارتباط برقرار کند. ENFJ ها بیشتر به شهود و احساسات اعتماد می کنند و بیش از دنیای واقعی در تخیل خود زندگی می کنند. این می تواند برای خود فرد و اطرافیان دردسرساز باشد. ENFJ به جای زندگی در “اکنون” و آنچه در حال حاضر اتفاق می افتد ، تمرکز خود را بر روی چکیده و آنچه ممکن است در آینده رخ دهد تمرکز می کند.

تیپ شخصیت ENFJ تیپ شناسی mbtiشخصیت های اصلی رهبرانی متولد طبیعی هستند ، پر از شور و اشتیاق. حدود دو درصد از جمعیت را تشکیل می دهند ، آنها اغلب سیاستمداران ، مربیان و معلمان ما هستند ، و دیگران را برای دستیابی و انجام کارهای خوب در جهان تشویق می کنند. با اعتماد به نفس طبیعی که باعث نفوذ می شود ، قهرمانان غرور و شادی زیادی را برای راهنمایی دیگران برای همکاری با یکدیگر برای بهبود خود و جامعه خود می گیرند

افراد به سمت شخصیت های قوی کشیده می شوند و شخصیت هایی اصیل و با اصالت ، نگرانی و نوع دوستی را ساطع می کنند ، وقتی احساس می کنند باید چیزی گفته شود از ایستادن و صحبت نمی ترسند. آنها برقراری ارتباط با دیگران ، به ویژه به صورت شخصی ، امری طبیعی و آسان هستند ، و ویژگی بصری (N) آنها به افراد با تیپ شخصیتی شخصیت اصلی کمک می کند تا به هر ذهنی برسند ، خواه از طریق واقعیت ها و منطق یا احساسات خام. شخصیت های اصلی انگیزه های افراد و وقایع به ظاهر گسسته را به راحتی می بینند و می توانند این ایده ها را با هم جمع کنند و آنها را به عنوان یک هدف مشترک با شیوایی بیان کنند که چیزی مسحورکننده نیست

علاقه ای که قهرمانان به دیگران دارند واقعی است

تیپ شخصیت ENFJ

تقریباً به یک تقصیر – وقتی آنها به کسی اعتقاد داشته باشند ، می توانند بیش از حد درگیر مشکلات طرف مقابل شوند ، اعتماد بیش از حد به آنها دارند. خوشبختانه ، این اعتماد یک پیشگویی خودکفا است ، زیرا نوع دوستی و اصالت Protagonists کسانی را که به آنها اهمیت می دهند الهام می گیرند تا خود بهتر شوند. اما اگر آنها مراقب نباشند ، می توانند خوش بینی خود را بیش از حد افزایش دهند ، گاهی اوقات دیگران را بیش از آنچه که آماده یا مایل هستند تحت فشار قرار دهند

شخصیت های اصلی

در برابر دام دیگری نیز آسیب پذیر هستند: آنها توانایی عظیمی در تأمل و تجزیه و تحلیل احساسات خود را دارند ، اما اگر بیش از حد گرفتار مشکلات شخص دیگری شوند ، می توانند نوعی هیپوکندریای عاطفی پیدا کنند ، مشکلات دیگران را در خود ببینند ، سعی می کنند چیزی را در خودشان درست کنند که اشتباه نباشد. اگر آنها به جایی برسند که با محدودیتهایی که شخص دیگری تجربه کرده است جلوی آنها را بگیرند ، این می تواند مانع توانایی قهرمانان اصلی برای دیدن معضل گذشته شود و به هیچ وجه کمک نکند. وقتی این اتفاق می افتد ، مهم است که شخصیت های اصلی عقب نشینی کنند و از آن بازتاب خود استفاده کنند تا بین آنچه واقعاً احساس می کنند و مسئله جداگانه ای که باید از منظر دیگری بررسی شود ، تشخیص دهندتیپ شخصیت ENFJ تیپ شناسی mbti

افرادی که از تیپ شخصیتی شخصیت پروتاگونیست برخوردارند ، نوع دوستانی پرشور هستند ، حتی گاهی اوقات به تقصیر می افتند ، و بعید است از بلند کردن تیرها در هنگام ایستادن برای مردم و ایده هایی که به آنها اعتقاد دارند ، ترس داشته باشند. جای تعجب نیست که بسیاری از قهرمانان مشهور نمادهای فرهنگی یا سیاسی – این تیپ شخصیتی می خواهد راه را برای آینده ای روشن تر هدایت کند ، خواه با هدایت یک ملت به سوی رفاه ، یا با هدایت تیم کوچک سافت بال لیگ آنها به یک پیروزی سخت

 

 

 

 

 

 

جذابیت یا کاریزما

تیپ شخصیت ENFJ

جذابیت برای ENFJ ، داشتن ایده آل برای جنگیدن معنای واقعی زندگی است. وی معتقد است که یافتن هدف خود در کل طرح امور مهمتر از داشته های مادی است. به دلیل برون گرایی ، آرمان گرایی و کاریزما ، بسیاری از ENFJ ها سیاستمدار ، مددکار اجتماعی ، انسان دوست ، هنرمند ، مربی یا معلم می شوند تا بتوانند با دیگران تماس بگیرند و برخی از خوبی ها را در جهان گسترش دهند.

تیپ شخصیت ENFJ تیپ شناسی mbti

به قسمت پلتفرم های جدید برای مربع شخصیت شناسی مراجعه شود … اینجا کلیک کن

ENFJ ها سازمان دهندگان ایده آلیستی هستند که برای اجرای دیدگاه خود در مورد آنچه برای بشریت بهترین است رانده می شوند. آنها اغلب به عنوان کاتالیزور برای رشد انسان عمل می کنند زیرا توانایی آنها در دیدن پتانسیل در افراد دیگر و جذابیت آنها در متقاعد کردن دیگران به ایده هایشان است. آنها بر روی ارزش ها و چشم انداز متمرکز هستند و علاقه زیادی به امکانات برای مردم دارند.

ENFJ ها معمولاً پرانرژی و محرک هستند و اغلب چیزهای زیادی در صفحات خود دارند. آنها با نیازهای دیگران هماهنگ هستند و به شدت از رنج های انسانی آگاه هستند. با این حال، آنها همچنین تمایل دارند که خوشبین و آینده نگر باشند و به طور شهودی فرصتی برای بهبود ببینند. ENFJ جاه طلب است، اما جاه طلبی آنها خودخواهانه نیست: بلکه آنها شخصاً در ساختن جهان به مکانی بهتر احساس مسئولیت می کنند.

ENFJ مخفف چیست؟

ENFJ مخفف برای توصیف یکی از شانزده تیپ شخصیتی است که توسط کاترین بریگز و ایزابل مایرز ایجاد شده است . مخفف عبارت Extraverted, Intuitive, Feeling, Judging است. ENFJ نشان دهنده فردی است که از زمان صرف شده با دیگران انرژی می گیرد (برونگرا)، که بر ایده ها و مفاهیم تمرکز می کند تا واقعیت ها و جزئیات (Intuitive)، که بر اساس احساسات و ارزش ها تصمیم می گیرد (احساس) و ترجیح می دهد برنامه ریزی و سازماندهی شود. به جای خود به خود و انعطاف پذیر (قضاوت). ENFJ ها گاهی اوقات به دلیل علاقه آنها به کمک به رشد و رشد دیگران به عنوان شخصیت معلم شناخته می شوند.

 

ارزش ها و انگیزه های ENFJ

ENFJ ها توسط حس عمیق نوع دوستی و همدلی نسبت به افراد دیگر هدایت می شوند. آنها حس شهودی از احساسات دیگران دارند و اغلب به عنوان یک فشارسنج عاطفی برای افراد اطرافشان عمل می کنند. با این حال، شفقت آنها برای افراد نزدیکشان محفوظ نیست: آنها غالباً ماهیت انسان دوستانه دارند و ممکن است نگرانی واقعی برای بیماری های کل نژاد بشر داشته باشند. آنها تمایل دارند که احساسات دیگران را شخصاً تجربه کنند و وقتی می بینند که مردم رنج می برند احساس می کنند مجبور به انجام این کار هستند.

ENFJ ها خواهان ارتباطات نزدیک و حمایتی با دیگران هستند و معتقدند که همکاری بهترین راه برای انجام کارها است. آنها دوست دارند مورد پسند واقع شوند و به بازخوردهای مثبت و منفی بسیار حساس هستند. آنها نه تنها از خود، بلکه از دیگران نیز انتظار بهترین ها را دارند و ممکن است زمانی که دیگران به اندازه ENFJ در نیات خود صادق نباشند، ناامید شوند. ENFJ ها برای حفظ روابط قوی سخت کار می کنند و تلاش می کنند تا اعضای ارزشمند خانواده، گروه ها و جوامع خود باشند.

چگونه دیگران ENFJ را می بینند

ENFJ ها معلمان طبیعی هستند که اغلب افراد را سازماندهی می کنند تا در برخی از فعالیت های آموزشی شرکت کنند. آنها تمایل دارند مسئولیت یک موقعیت را به عهده بگیرند و گروهی را به سمت آن فعالیت ها و تجربیاتی هدایت کنند که به یادگیری و رشد آنها کمک می کند. آنها به طور شهودی پتانسیل را در افراد می بینند و با کاریزما و گرمی، دیگران را تشویق می کنند تا به دنبال توسعه بیشتر نقاط قوت خود باشند. آنها معمولاً پویا و مولد هستند و معمولاً هنگامی که دیگران را به کشف دانش جدید هدایت می کنند، به وضوح انرژی می گیرند.

ENFJ ها معمولاً ارتباطات خوبی هستند و در استفاده از کلمات برای ارتباط با دیگران استعداد دارند. آنها در مورد مردم فهیم هستند و از صحبت کردن در مورد روابط لذت می برند. آنها اغلب از کمک به دیگران برای حل مشکلات شخصی لذت می برند و دوست دارند بینش خود را در مورد افراد، احساسات و انگیزه هایشان به اشتراک بگذارند. آنها گاهی تا حدی همدل هستند که بیش از حد درگیر می شوند، و اگر با احساسات منفی بیش از حد احاطه شوند، ممکن است خسته شوند.

حفظ صلح . ENFJ ها نه تنها برای ارتقای هماهنگی و روحیه کار می کنند و در عین حال از تعارضات احتمالی منحرف می شوند، بلکه در متقاعد کردن و ترغیب دیگران برای حرکت در همان جهت نیز مهارت دارند. آنها روابط مثبت را راهی مطمئن برای تحقق می دانند و بسیار همکاری می کنند و انسجام و حتی دوستی را در محیط کار و فراتر از آن ارتقا می دهند. 

ارتباط . یکی از کلیدهای بسیاری برای موفقیت یک ENFJ توانایی برقراری ارتباط ماهرانه در رسانه های مختلف است. آنها در ساختن کلمات از ایده ها چه در کلاس درس و چه در نامه های عاشقانه استعداد دارند. ENFJ ها عاشق نوشتن، صحبت کردن و گفتن داستان هستند و مخاطبان آنها اغلب به همان اندازه مشتاق دریافت حرف هایشان هستند. به همان اندازه که در جمعیت های بزرگ به اندازه گروه های کوچک راحت هستند، دوست دارند در مرکز توجه باشند و با انرژی گفتگوی خوب، به ویژه با افرادی که به همان اندازه آنها پرشور هستند، شکوفا شوند. 

اقناع . ENFJ ها به خاطر قدرت متقاعدسازی خود شناخته شده اند و عموماً در وادار کردن افراد به انجام کاری که از آنها می خواهند مؤثر هستند. اما ENFJ ها خیریه هستند. انگیزه اغلب دستکاری یا منفعت شخصی نیست، آنها صرفاً از مردم می خواهند که کارهای بیشتری یا بهتر انجام دهند زیرا به آنها کمک می کند یا به آنها کمک می کند تا برخی از پتانسیل ها را درک کنند. این شخصیت ها دوست داشتنی و قابل اعتماد هستند و در نتیجه دیگران عموماً مجبور به شنیدن و پیروی از آنها هستند. 

رهبری . ENFJ ها دایره اجتماعی محکمی دارند و احتمالاً کسانی هستند که رویدادها را برنامه ریزی می کنند و فرصت هایی را برای گرد هم آوردن افراد پیدا می کنند. مهارت‌های رهبری آن‌ها تضمین می‌کند که دیگران سریعاً از آن استفاده می‌کنند و در مورد آن هیجان‌زده می‌شوند. آموزش و راهنمایی برای آنها به آسانی نفس کشیدن و صحبت کردن انجام می شود و ENFJ ها را در تلاش هایی که به آنها امکان رهبری، آموزش یا آموزش را می دهد مهارت خاصی می دهد. ایده آل گرایی آنها به آنها کمک می کند تا به وضوح و دقیق پتانسیل را در افراد و موجودات دیگر ببینند و عنصر قضاوت آنها به آنها کمک می کند تا مسیر رسیدن به آنجا را ترسیم کنند.

نقاط ضعف ENFJ

قبل از نگاه کردن بپرید . ENFJهای پرشور و سرسخت تمایل دارند ابتدا بدون بررسی یا بررسی کامل تلاشی که در مقابل خود دارند، یا کاملاً در نظر گرفتن آنچه که مستلزم آن است، در سر خود شیرجه بزنند. طبیعت شهودی آنها بهترین آنها را می گیرد و کاملاً مطمئن هستند که همه چیز را فهمیده اند. آنها ممکن است خود را به جزئیات ضروری و مهم نپردازند. 

تعهد بیش از حد . اگرچه آنها با کمی غرق شدن رشد می کنند، اما ENFJ ها به راحتی می توانند بیش از حد متعهد شوند زیرا آنها واقعاً در مورد زندگی و همه فرصت هایی که پیش روی خود می بینند هیجان زده هستند – آنها می خواهند تا آنجا که می توانند “بله” بگویند و می خواهند انجام دهند. آن همه. در نتیجه، ممکن است بعداً مجبور شوند تعهداتی را که ممکن است قبل از پریدن به آن با دقت بیشتری بررسی کرده اند کنار بکشند، و اغلب در نهایت بسیاری از کارها را بدون تمام کردن شروع و متوقف می کنند. 

برای گرفتن تصمیمات سخت تلاش کنید . هنگام تصمیم گیری، ENFJ ها می توانند با اطلاعاتی که به نظر فاقد عنصر انسانی هستند، دست و پنجه نرم کنند. منطق سخت، استدلال غیرشخصی و نتیجه گیری های مبتنی بر داده ها می تواند دشوار و حتی نامطلوب باشد. در حالی که ENFJ ها ممکن است به عنوان دلسوز تلقی شوند، ممکن است آنها نیز ناعادلانه تلقی شوند، زیرا احتمالاً نیازهای فرد را بالاتر از کل اولویت قرار می دهند و با آمادگی بیشتری به استثناها می نگرند تا قوانین. 

بیش از حد فداکار . از آنجایی که ENFJ ها افراد و نیازهای دیگران را در اولویت قرار می دهند، ممکن است به درستی با نیازهای خود در تماس نباشند و اگر می ترسند انجام این کار ممکن است باعث ایجاد تعارض یا تفرقه شود، می توانند برای بیان آنها تلاش کنند. اگر حس قوی از خود ایجاد نکرده باشند، ممکن است در روابط خود معتبر نباشند. از آنجایی که ENFJ ها قبلاً به سمت تنهایی گرایش دارند، این حس که هیچ کس واقعاً آنها را نمی شناسد می تواند احساس تنهایی و سوء تفاهم را تحریک کند. 

رشد و توسعه ENFJ

برای دستیابی به پتانسیل کامل خود، ENFJ ها باید:

روی جزئیات تمرکز کنید . اگرچه ENFJ بین خطوط بهترین خواندن را دارد، اما مواقعی وجود دارد که جزئیات دقیق واقعاً اهمیت دارند و در پایان، فقط باید قراردادهای کسل کننده و غیرشخصی خوانده شوند. این یک پاسخ اجباری، اما ضروری خواهد بود. در تعهد به پروژه‌ها، تلاش‌ها یا رویدادهای مختلف، ENFJ از یک «اجازه دهید درباره‌اش فکر کنم» ساده سود می‌برد و در واقع زمانی را برای در نظر گرفتن جزئیات، اهداف و تعهد زمانی قبل از پاسخ‌گویی اختصاص می‌دهد. 

به آن بچسب . ENFJ ها عاشق شروع پروژه ها و تلاش های جدید هستند، اما گاهی اوقات بیشتر از چیزی که بتوانند بجوند، آنها را گاز می گیرند. به جای نگاه کردن به پروژه به عنوان یک کل و غرق شدن، شکستن کار به قطعات کوچک و مشاهده هر قسمت به عنوان یک هدف متمایز می تواند به ENFJ کمک کند تا اشتیاق و انگیزه خود را حفظ کند. 

با درگیری راحت شوید . تفرقه، تفرقه و درگیری پایان جهان نیست و چیزی نیست که همیشه از آن اجتناب شود. ENFJ ها به جای روابط خصمانه خواهان روابط دوستانه هستند، اما رشد اغلب در فضای تنش اتفاق می افتد. هنگامی که ENFJ به خود اجازه می دهد عمداً با تعارض روبرو شود و با آن مقابله کند، ممکن است چیزهای خوب – حتی روابط عمیق تر – به وجود بیاید.  

در زمان حال زندگی کنید ENFJ ها ذاتاً آینده نگر هستند و در حالی که این به آنها کمک می کند تا بالقوه را تجسم کنند، می تواند آنها را از برخورد با زندگی در اینجا و اکنون باز دارد – احتمالات بسیار هیجان انگیزتر از واقعیت فعلی هستند! در حالی که ENFJ ها به بهترین چیزهایی که آینده ارائه می دهد نگاه خواهند کرد، آنها باید مهارت های برنامه ریزی و برنامه ریزی خود را برای انجام وظایف امروزی خود به کار ببرند تا بتوانند به اهداف آینده خود برسند. 

حواستان به نتیجه آنها باشد. در حالی که ENFJ ها رضایت شخصی را از کمک به دیگران به دست می آورند، آنها باید در مورد استعدادهای خود و درآمدی که در نتیجه حاصل می شود جدی باشند. می توان به مردم کمک کرد، به جهان کمک کرد و دستمزد زندگی را تامین کرد. ENFJ همچنین ممکن است نیاز داشته باشد روی وظیفه محور شدن و توجه بیشتر به بهره وری کار کند. گرفتار شدن در جنبه های رابطه ای یک پروژه یا شغل و نرسیدن به اهداف و انتظارات آسان است. ENFJ باید برای حفظ تعادل روابط بین فردی و بهره وری تلاش کند. 

در محل کار، ENFJ انگیزه دارد تا دیگران را برای اجرای تغییرات مثبت سازماندهی کند. ENFJ ها مشتاق حل کننده مشکلات هستند، به خصوص زمانی که می توانند از شهود قوی خود در مورد افراد استفاده خوبی کنند.

ENFJ ها برای همکاری تلاش می کنند و در محیطی هماهنگ بهترین کار را انجام می دهند که در آن می توانند از افراد دیگر حمایت کرده و رشد آنها را تشویق کنند. آنها اغلب نقش مربی را بر عهده می گیرند و هدف اصلی خود را کمک به دیگران می دانند تا در کاری که انجام می دهند بهتر شوند.

ENFJ ها اغلب جذب نقش های رهبری می شوند. آنها به طور طبیعی افراد را سازماندهی می کنند تا از استعدادهای منحصر به فرد آنها استفاده کنند. آنها اغلب دید قوی در کار خود دارند و از اینکه می توانند از خلاقیت خود برای توسعه ابتکارات نوآورانه با تمرکز انسان دوستانه استفاده کنند لذت می برند. ENFJ ها از کار گروهی قدردانی می کنند و می خواهند منابع سازمانی را برای اجرای ایده های خود در اختیار داشته باشند.

محیط کار ایده آل برای یک ENFJ آینده نگر و مردم محور است، با یک ماموریت بشردوستانه روشن و تاکید بر اقدام سازنده. شغل ایده‌آل برای یک ENFJ به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ایده‌هایی را توسعه و اجرا کنند که شرایط و رفاه افراد دیگر را بهبود می‌بخشد.

مشاغل برتر برای ENFJ

مشاغل برتر برای ENFJ عبارتند از:

خدمات اجتماعی و اجتماعی
  • مربی بهداشت
  • درمانگر ازدواج و خانواده
  • مشاور توانبخشی
  • مشاور مدرسه یا شغلی
  • کارگر اجتماعی
  • مدیر خدمات اجتماعی یا اجتماعی
رسانه و ارتباطات
  • ویرایشگر
  • مترجم یا مترجم
  • عکاس
  • کارشناس روابط عمومی
  • مدیر روابط عمومی
  • خبرنگار
  • نویسنده
تحصیلات
  • معلم دبیرستان
  • هماهنگ کننده آموزشی
  • معلم دبستان
  • معلم راهنمایی
  • معلم مهد کودک
  • مربی کالج
  • معلم آموزش و پرورش استثنایی
  • معلم سوادآموزی بزرگسالان
  • مدیر مدرسه
  • مدیر کالج
  • مدیر مرکز نگهداری از کودکان
تجارت، مدیریت و فروش
  • مدیر تبلیغات و تبلیغات
  • مدیر منابع انسانی
  • نماینده فروش بیمه
  • دلال مسکن
  • مدیر اقامتگاه
  • مهماندار هواپیما
  • جمع آوری کمک مالی
  • متخصص منابع انسانی
  • تحلیلگر تحقیقات بازار
  • برنامه ریز جلسه یا کنوانسیون
  • کارشناس آموزش یا توسعه
  • مدیر آموزش یا توسعه
  • مدیر فروش
سرگرمی، هنر و طراحی
  • بازیگر
  • تهیه کننده یا کارگردان
  • معمار منظر
  • کارگردان هنری
  • طراح گل
  • طراح صنعتی
  • طراح داخلی
مراقبت و خدمات شخصی
  • متخصص زیبایی
  • کارگر مراقبت از کودک
  • مربی تناسب اندام
علوم
  • انسان شناس یا باستان شناس
  • جنگلبان
  • تاریخ شناس
  • روانشناس
  • جامعه شناس
  • برنامه ریز شهری یا منطقه ای
مجاز
  • میانجی حقوقی
  • وکیل
مراقبت های بهداشتی
  • مربی ورزشی
  • شنوایی شناس
  • کایروپراکتیک
  • متخصص بهداشت دندان
  • متخصص تغذیه یا متخصص تغذیه
  • مشاور ژنتیک
  • پزشک پرستار
  • کاردرمانگر
  • فیزیوتراپیست
  • دستیار پزشک
  • درمانگر تفریحی
  • آسیب شناس گفتار و زبان
  • مدیر خدمات پزشکی یا بهداشتی
اداری و اداری
  • نماینده خدمات مشتریان
  • مسئول پذیرش
  • دستیار اجرایی

مشاغل ENFJ برای اجتناب

توجه به این نکته ضروری است که هر تیپ شخصیتی می تواند در هر شغلی موفق باشد. با این حال، برخی از مشاغل به خوبی با استعدادهای طبیعی و سبک کاری ترجیحی ENFJ سازگار هستند، در حالی که مشاغل دیگر نیاز به شیوه‌هایی از تفکر و رفتار دارند که به طور طبیعی در ENFJ وجود ندارد. مشاغلی که به ENFJ نیاز دارند تا خارج از ترجیحات طبیعی خود فعالیت کنند، ممکن است استرس زا یا خسته کننده باشند و اغلب برای ENFJ هایی که در حال انتخاب شغل هستند، جذاب به نظر نمی رسند.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از نظرسنجی‌های عمومی، مشاغل زیر در میان ENFJs محبوبیتی ندارند.

  • نجار
  • تکنسین برق
  • مکانیک
  • ناظر کارخانه
  • تحلیلگر سیستم
  • تکنسین مدارک پزشکی
  • ممیز، مامور رسیدگی
  • پاتولوژیست
  • نظامی
  • برنامه نویس کامپیوتر
  • تکنسین مهندسی
  • مهندس شیمی
  • مهندس برق
  • اپراتور نیروگاه

ENFJ در یک تیم

ENFJ ها اعضای تیمی مشارکتی و الهام بخش هستند که علاقه مند به همکاری با یکدیگر برای اجرای برنامه های پیشرفت هستند. اعضای تیم ENFJ از روابط حمایتی به عنوان پایه و اساس خود کار می کنند. آنها در درک نیازها و اولویت های دیگران مهارت دارند و در ایجاد اجماع استعداد دارند. ENFJ ها اشتیاق طبیعی دارند و تمایل دارند اعضای تیم خود را در بینش خود درگیر کنند.

از آنجایی که آنها به همکاری گرایش دارند، ENFJ ها می توانند در تیم های درگیر بی اثر باشند. آنها ممکن است چنان درگیر تلاش برای ایجاد هماهنگی شوند که از ارزیابی عینی غافل شوند. اگرچه آنها معمولاً حس هدفمندی قوی دارند، اما بیشتر مردم محور هستند تا تمرکز بر کار، و رشد و توسعه دیگران را در طول فرآیند در اولویت قرار می دهند. ENFJ ها گاهی اوقات نیاز دارند که دوباره بر روی کار مورد نظر تمرکز کنند، زیرا می توانند زمان زیادی را صرف راهنمایی و تشویق دیگران کنند که هدف اصلی تیم را فراموش کنند.

ENFJ به عنوان یک رهبر

در موقعیت های رهبری، ENFJ ها مشتاق، حمایت کننده و کنش گرا هستند. آنها رهبران قوی با ایده های روشن در مورد چگونگی بهبود سازمان ها برای ارائه بهتر به نیازهای مردم هستند. ENFJ ها به ماموریت خود مطمئن هستند، اما اغلب جهت گیری هدف خود را با تمرکز بر فرآیند بین فردی متعادل می کنند. آنها به دنبال همکاری هستند و دیگران را در عمل و روحیه می خواهند. ENFJ ها اغلب نقش مربیگری را بر عهده می گیرند. آنها دوست دارند به کارکنان خود کمک کنند تا به عنوان کارگر و به عنوان مردم پیشرفت کنند.

اگرچه ENFJ ها معمولا از رهبری لذت می برند، اما می توانند در محیط هایی با درگیری مداوم دلسرد شوند. آنها نیاز عمیقی به قدردانی دارند و در موقعیت‌هایی که قادر به جلب حمایت از ایده‌ها و ارزش‌های خود نیستند، می‌توانند تخلیه و ناکارآمد شوند.

آمار شغلی ENFJ

  • به احتمال زیاد از همه نوع احساس برای مدیریت یک تیم بزرگ
  • دومین بالاترین رضایت شغلی از همه انواع
  • دومین بالاترین نوع احساس در درآمد متوسط
  • کمترین احتمال را از انواع احساسی که والدین خانه نشین بودن را گزارش می دهند
Campaigner -ENFP برونگرا ، شهودی ، احساساتی و ادراکی

Campaigner -ENFP ENFP برونگرا ، شهودی ، احساساتی و ادراکی این تیپ شخصیتی بسیار فردگرایانه است. قهرمانان پیرو نیستند و کمی به وضعیت موجود اهمیت می دهند. در عوض ، آنها در ایجاد روش ها ، نگاه ها ، اعمال ، عادت ها و ایده های خود تلاش می کنند.

مطالعه مقاله
INTP تیپ شخصیتی درونگرا – شهودی – تفکری – دریافت گر

INTP تیپ شخصیتی درونگرا – شهودی – تفکری – دریافت گر INTPها به دلیل نظریه های درخشان و منطق بی امان بسیار مورد توجه قرار می گیرند. این منطقی است ، زیرا بدون شک این تیپ شخصیتی از همه منطقی ترین است. INTP ها الگوها را دوست دارند ، مشتاقانه

مطالعه مقاله
تیپ ISFJ درونگرای حسی – احساسی – قضاوتگر

تیپ ISFJ درونگرای حسی - احساسی - قضاوتگر ویژگی های شخصیتی ISFJ انواع ISFJ برای تأمین انرژی مجدد به زمان تنها نیاز دارند. آنها متفکرانی مستقل و خودکفا هستند. آنها بسیار مشاهده می کنند و ترجیح می دهند جزئیات هر موقعیتی را متمرکز کنند. آنها تجربه گذشته و درک های اخیر را گوش می

مطالعه مقاله
تیپ ISTJ درونگرا – حسی – فکری – قضاوتگر

تیپ ISTJ درونگرا - حسی - فکری - قضاوتگر   مخفف اختصاری است که برای توصیف یکی از شانزده تیپ شخصیتی ایجاد شده توسط کاتارین بریگز و ایزابل مایرز استفاده شده است . مخفف کلمات Introverted، Sensing، Thinking، Judging است. ISTJ فردی را نشان می دهد که با صرف وقت صرف (انرژی درون) انرژی می گیرد

مطالعه مقاله
تیپ شخصیت ENFJ

تیپ شخصیت ENFJ ENFJبرونگرا ، شهودی ، احساساتی و قضاوت گر Protagonist (ENFJ) شخصی است که دارای ویژگی های شخصیتی برونگرا ، شهودی ، احساساتی و قضاوت کننده است. این نوع گرم و صریح کمک به دیگران را دوست دارند و تمایل به داشتن عقاید و ارزشهای قوی دارند. آنها

مطالعه مقاله
تیپ شخصیت Esfp

تیپ شخصیت Esfp ESFP ها سرگرمی های با نشاطی هستند که اطرافیان خود را مجذوب خود می کنند و درگیر می کنند. آنها خودجوش، پرانرژی و سرگرم کننده هستند و از چیزهای اطراف خود لذت می برند: غذا، لباس، طبیعت، حیوانات و به ویژه مردم. ESFP ها معمولاً گرم و پرحرف

مطالعه مقاله
تیپ شخصیت ESTJ

تیپ شخصیت ESTJ ESTJ ها سنت گرایان سخت کوشی هستند که مشتاق به عهده گرفتن مسئولیت سازماندهی پروژه ها و افراد هستند. ESTJهای منظم، مطیع قوانین و وظیفه شناس، دوست دارند کارها را انجام دهند و تمایل دارند پروژه ها را به روشی سیستماتیک و روشمند انجام دهند. ESTJ ها سازمان

مطالعه مقاله
تیپ شخصیت Estp

تیپ شخصیت Estp کارآفرین (ESTP) کیست؟ کارآفرین (ESTP) کسی که با است برونگرا ، ناظر ، تفکر ، و عامل صفات شخصیتی. آنها تمایل دارند پرانرژی و کنش گرا باشند و به طرز ماهرانه ای در هر چیزی که در مقابلشان است حرکت می کنند. آنها عاشق کشف فرصت های زندگی هستند، چه معاشرت با دیگران و کارآفرینان همیشه بر محیط

مطالعه مقاله
تیپ شخصیت INFJ

تیپ شخصیت INFJ Advocates - INFJ درونگرا ، شهودی ، احساساتی و قضاوت کننده کسی است که دارای ویژگی های شخصیتی درونگرا ، شهودی ، احساساتی و قضاوت کننده است. آنها تمایل دارند با تفکر و تخیل عمیق به زندگی نزدیک شوند. بینش درونی ، ارزشهای شخصی و نسخه آرام

مطالعه مقاله
تیپ شخصیت INFP

تیپ شخصیت INFP INFP درونگرا ، شهودی ، احساساتی و آینده نگر مانند اکثر افراد درونگرا ساکت و محفوظ است. این تیپ شخصیتی ترجیح می دهد در مورد خودشان صحبت نکند ، خصوصاً در اولین ملاقات با شخص جدید. آنها ترجیح می دهند وقت خود را تنها در مکانهای ساکت

مطالعه مقاله
تیپ شخصیت INTJ

تیپ شخصیت INTJ INTJ درونگرا شهودی متفکر قضاوت گرThe Architectشخصی است که دارای ویژگی های شخصیتی درون گرا ، شهودی ، تفکر و قضاوت است. این تکنسین های متفکر,  عاشق به کمال رساندن جزئیات زندگی ، استفاده از خلاقیت و عقلانیت در هر کاری هستند.دنیای درونی آنها اغلب یک دنیای خصوصی

مطالعه مقاله
تیپ شخصیتی و کهن الگوها

تیپ شخصیتی و کهن الگوها

مطالعه مقاله
تیپ‌های روانشناختی یونگ تست شخصیت مایرز بریگز (MBTI)

براساس این نظریه افراد به عنوان یکی از 16 تیپ شخصیتی شناخته می شوند. هدف MBTI این است که به پاسخ دهندگان اجازه دهد بیشتر شخصیت خود را از جمله دوست داشتن ، دوست نداشتن ، نقاط قوت ، ضعف ، ترجیحات شغلی احتمالی و سازگاری با افراد دیگر کشف

مطالعه مقاله
درونگرایی Introvert

درونگرا چیست؟ فهرست محتوا درونگرا چیست؟ 2 علائم مشترک.. 3 1 -در اطراف بودن افراد باعث کاهش انرژی شما می شود 3 2 -از تنهایی لذت می برید 4 3 -شما یک گروه کوچک از دوستان نزدیک دارید 4 4 -مردم غالباً شما را به عنوان ساکت توصیف می کنند

مطالعه مقاله
عقده ها و الگوهای شخصیتی

ویدئو کست انواع مردان و زنان عقده هسته ای کهن الگویی دارند عقده چیست عقده ها و الگوهای شخصیتی سازماندهی شخصیت انسان بر اساس پترن و الگوهای کهن شکل میگیرد یا در زندگی او الگوهای دیگری ایجاد شده اند که شخصیت او در روانش را تشکیل خواهند داد؟   تیپولوژی

مطالعه مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا